גיל שמאי הינו מכנאופן בעל ותק של 15 שנים. את תחילת דרכו התחיל דווקא כמכונאי רכב(בעל תעודה סוג 3), והחליט לשלב בין 2 האהבות שלו, מכונאות ואופניים. כיום בעל מעבדה לתיקון אופני כביש, הרים וחשמליים.
שלום גיל. ניגשתי לתחנת דלק כדי לנפח קצת את צמיגי האופניים. יש לציין שהיה מספיק אוויר בצמיגים, אבל רציתי להקשיח אותם עוד קצת.
את האחורי הצלחתי לנפח בצורה תקינה.
כשניסיתי לנפח את הצמיג הקדמי, פתאום הוונטיל שקע. יש לציין שהחליפו לי פנימיות בשני הצמיגים בחנות אופניים לפני שבעה חודשים.
הצלחתי לשלוף בחזרה את הוונטיל לגובה הדרוש, בעזרת האצבעות ואחר כך עם פלאייר. אבל כשניסיתי לנפח, האוויר ברח מיד תוך כדי הניפוח.
שקיעת ונטיל כבר קרתה לי כמה פעמים וזה תמיד אילץ אותי לגשת בצעידה לחנות אופניים, שם שלפו לי את הוונטיל וניפחו. זו תופעה שחוזרת על עצמה מאז שהחליפו לי לצמיגי שטח רחבים, שגם מרעישים בנסיעה על אספלט, אגב. ויש ג'נטים כפולים.
איך אתה ממליץ לטפל בזה ולמנוע להבא?
רז שלום. מדובר בתופעה מוכרת בונטיל שרדר(אוטו). בונטיל מסוג צרפתי ישנה אום שנמצאת על הונטיל ומונעת את שקיעתו. האפשרויות הם: 1.לא להגיע למצב של חוסר אויר מוחלט. 2.להצטייד במשאבה בעלת נעילה.כאשר מחברים את הונטיל למשאבה הניידת, ישנה אפשרות לנעול את הונטיל כדי למנוע את בריחתו.לאחר הניפוח משחררים את הנעילה.פשוט וקל. בהצלחה, גיל שמאי.
כאמור, לא הגעתי לחוסר אוויר מוחלט. הצמיג היה מנופח (כנראה 35 בערך), רק רציתי לנפח קצת יותר ורציתי לנסות להשתמש במשאבה בתחנת דלק, למרות שיש לי משאבה ניידת ננעלת. אבל המשאבה בתחנת הדלק קלקלה את הוונטיל משום מה.
1. האם עכשיו כשהוונטיל שקוע, האוויר בורח כי הוונטיל רופף ולא יושב ביציבות כמו הוונטיל התקין בצמיג האחורי? או יש סיבה אחרת?
2. האם אני יכול לתקן את זה באיזושהי צורה או שאני חייב לגשת לחנות ולהחליף פנימית שוב בכל פעם שוונטיל שוקע?
3. האם יש דרך מסוימת לנפח צמיג אופניים בתחנת דלק? כיוונתי על 40 (על הצמיג רשום 40-65) והצמדתי את הפייה כרגיל, ובכל זאת זה הרס את הוונטיל.
רז שלום. כאשר קיימת "שקיעת" ונטיל אל תוך הצמיג, הדבר נוצר עקב חוסר אויר.מכיוון שבמקרה שלך הגעת לתחנת הדלק עם לחץ של 35 psi, אין מדובר בתקר.הפיה שמחוברת אל צינור האויר בתחנת הדלק אינה יכולה לגרום להרס הונטיל.ולכן, יש פנימיות בעלות ונטיל ארוך (48 מ"מ), שגם אם הונטיל " ישקע", עדיין יישאר רובו מחוץ לחישוק, ותוכל לנפח אויר בקלות רבה. התקן פנימיות אלה, ואני מניח שלא תתקל יותר בבעיה שהזכרת.
האוויר בורח כרגע סביב הוונטיל עם כל ניסיון לנפח כי הוא רופף וכבר אין אטימה סביבו, למרות ששלפתי אותו בחזרה לגובה התקין? ואין כרגע מה לעשות, אלא רק להחליף לפנימית חדשה, רצוי עם ונטיל מוארך?
במידה והאויר בורח מסביב לונטיל, סביר להניח שהפנימית ניזוקה מהנסיונות הכושלים לניפוח. החלף לפנימית חדשה עם ונטיל 48 מ"מ, ותפתור את הבעיות שהוזכרו.
אנחנו עובדים עם חנויות אופניים האמינות והמקצועיות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר
|
|
שם מלא: | |
טלפון: | |
אימייל: | |
יישוב: | |
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד! | |
|