גיל שמאי הינו מכנאופן בעל ותק של 15 שנים. את תחילת דרכו התחיל דווקא כמכונאי רכב(בעל תעודה סוג 3), והחליט לשלב בין 2 האהבות שלו, מכונאות ואופניים. כיום בעל מעבדה לתיקון אופני כביש, הרים וחשמליים.
מחפש המלצה לאופניים חשמליים מהירים לנסיעות ארוכות בכבישים קשים
שלום. כאשר אתה מתכוון, "אופניים מהירים", למה אתה מתכוון? התקן מתיר עד מהירות של 25 קמ"ש. דבר שני, אופניים חשמליים מיועדים לרכיבה עירונית, ועם צמיגים מתאימים גם לרכיבת שבילים קלה מאוד. לרכיבה בשטח משובש יש אופני הרים ייעודיים, אבל שם יש לדווש על מנת להכניס את המנוע לפעולה. (אין מצערת). האם לכך אתה מתכוון?
התכוונתי שאני אמור ליסוע באיזור מרוצף עקום ולכן חשבתי שגלגלים רחבים 4 אינטש יקלו על ההתמודדות
מבחינת מהירות ראיתי אופניים שמטפסים למהירות מעל 25 ושמעתי שהם מתפרקים , השאלה אם מישהו נסע על אופניים כאלה במשך כמה שנים ברצף?
שלום. אכן כן, צמיגים רחבים 4" אכן סופגים את מהמורות הדרך בצורה אפקטיבית יותר.אבל, אם נסתכל ונשווה בין אופניים חשמליים כאלה לעומת הדגם בעל הצמיגים הקונבציונליים (רוחב 1.95), נוכל לראות שהשילדה בנויה כמעט זהה לגמרי, למעט בולם קדמי רחב יותר, ומשולש אחורי רחב יותר, כדי שיוכל להכיל את הצמיג הרחב.כל מפרקי קיפול השילדה וקיפול הכידון הינם כמעט זהים.מפרקים אלה הם נקודות תורפה בעייתיות, שנפגמות תדיר ברכיבות שאינם אספלט.(דרך משובשת). בנושא המהירות, התקן מתיר להגיע עד למהירות של 25 קמ"ש, ולא לחינם.אם נניח את נושא השילדה ב"צד", הרי שמיסבי הגלגלים,הבלמים וגם המנוע, אינם בנויים לשחיקה הגדולה במהירויות הלא תקניות ועקב כך בלאי מואץ מאוד לחלקי האופניים ואף סכנה לרוכב. צמיגים רחבים מנעימים את הרכיבה בדרך, אך האופניים מותאמים לרכיבה עירונית ואולי קצת שבילים לבנים. לרוכב שרוצה לרכוב והרבה, בדרך משובשת, עדיף שירכוש אופני הרים חשמליים המיועדים לשימוש אגרסיבי יותר.
קראתי בעיון רב את כל ההסבר
מוזר לי לחשוב שמוכרים אופניים במהירויות 30 פלוס כאשר הצפי הוא שיהיה בלאי גבוהה במהירות
מבחינת נסיעה בדרך משובשת שהיא כמו עם ריצוף לא סימטרי עם מרווחים
אם אפשר בבקשה להסביר קצת כיצד גלגלים גדולים כמו אולי לדוגמא 26אינטש , כיצד הם מנעימים את הנסיעה על הריצוף המשובש?
שלום. גלגל בקוטר 26" הוא בעל שטח מגע גדול יותר מגלגלים בקוטר קטן ממנו.לפיכך, העבירות של הצמיג טובה יותר במהמורות הדרך.בעקבות נתון זה השתנו גם קוטר הגלגלים של אופני ההרים המשווקים בעולם, ל27.5" ו 29". ניקח להמחשה, משאית אשר נוסעת בכביש משובש ולעומת זאת רכב פרטי אשר נוסע באותה הדרך.דבר ברור הוא שהמשאית "תרגיש" את המהמורות פחות בהרבה מכל רכב פרטי, וכמובן, עקב שטח המגע של הגלגל הגדול יותר,גם המעבר מעל בור בדרך, יורגש פחות, או לא יורגש כלל. עכשיו תחשוב אופניים! בברכה, גיל.
אנחנו עובדים עם חנויות אופניים האמינות והמקצועיות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר
|
|
שם מלא: | |
טלפון: | |
אימייל: | |
יישוב: | |
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד! | |
|