גיל שמאי הינו מכנאופן בעל ותק של 15 שנים. את תחילת דרכו התחיל דווקא כמכונאי רכב(בעל תעודה סוג 3), והחליט לשלב בין 2 האהבות שלו, מכונאות ואופניים. כיום בעל מעבדה לתיקון אופני כביש, הרים וחשמליים.
באופניים חדשים עם פנימית וג'יפה בתוך צמיג חדש,יוצא צליל דק כשאני מניע אותם בעדינות מצד לצד. האם יש מצב שזה מגיע מתזוזה של הג'ל בין הפנימית לצמיג? סיבה אחרת אפשרית?
צחי שלום. אין זה סביר שתוכל לשמוע את הג'יפה בתוך הפנימית. הסיבות ל"צלילים" באופניים רבות ומגוונות.במידה והדבר מפריע לך מאוד, ומכיוון שמדובר באופניים חדשים, פנה לחנות שממנה רכשת ואני מניח שימצאו את הסיבה.
שלום .
החלפתי גלגל אחורי ולאחר ההרכבה אני לא מצליח להעביר להילוכים האחרונים 5 ו 6
כל השאר תקין וגם לפני ההחלפה הכל היה תקין
אבקש את עזרתכם
אבי שלום. ברוב הפעמים לאחר החלפה של גלגל אחורי, יש לבצע כיוון הילוכים מחדש.אין מדובר בתקלה, אלא בכיוון מחדש. במידה ויש לך חוש טכני תוכל להעזר בסרטונים ברשת ותבצע לבד.במידה ולא, פנה לאחת מחנויות האופניים בסביבתך.מדובר בכיוון פעוט, והמחיר בהתאם.
שלום רב,
אני גר בצור הדסה בירת העליות...מכאן רק יורדים...
שאלה: אני שוקל ברצינות לרכוש אופני ברומפטון 6 הילוכים. ראיתי לא מעט סרטונים בנושא אבל השאלה המרכזית נותרה בעינה: האם אוכל לרדת את הירידות של צור הדסה ואחר כך לעלות את העלייה של עין כרם? או נס הרים? או צובה?
למישהו יש ניסיון עם זה?
שלום רב,
אני גר בצור הדסה בירת העליות...מכאן רק יורדים...
שאלה: אני שוקל ברצינות לרכוש אופני ברומפטון 6 הילוכים. ראיתי לא מעט סרטונים בנושא אבל השאלה המרכזית נותרה בעינה: האם אוכל לרדת את הירידות של צור הדסה ואחר כך לעלות את העלייה של עין כרם? או נס הרים? או צובה?
למישהו יש ניסיון עם זה?
הוצאתי אופניי עיר ישנות מהמחסן. ניקיתי ושימנתי. הכל תקין ואפשר לרכב . מלבד חופש,ריקוד בגלגל האחורי,מתנדנד מצד לצד . מה הבעייה ומה עלות התיקון? תודה :))
יובל שלום. ציר גלגל אחורי משוחרר או שבור יכול לגרום ל"ריקוד" בגלגל, ואפשרות נוספת יכולה להיגרם מחישורים(שפיצים), משוחררים או שבורים. לגבי עלויות תיקון, יש לגשת לחנות אופניים לאיבחון מדוייק והצעת מחיר בהתאם.
איפה ניתן להשיג סוללה נשלפת שיותר מ-20 אמפר ו-48 וולט?
אם כשמפדלים אחורה מנגנון ההילוכים הולך אחורה ביחד ... זה אומר שהקסטה הלכה. נכון?
תודה.
יוסי שלום. התקלה שהינך מציין יכולה להיגרם מעוד סיבות כגון: שרשרת עקומה ופגומה, מיסבי לב הקסטה פגומים ועוד. אני ממליץ לא ל"קפוץ" למסקנות, לגשת לחנות אופניים שתאבחן את התקלה האמיתית, וע"י כך פחות הוצאת כספים לשוא על החלפת חלקים ללא צורך.
תודה.. אבל כבר החלפתי לבד את השרשרת כי היא היתה דפוקה וכעת היא סבבה והגלגל מסתובב קדימה חלק.. - לכן אני חושב שזו הקסטה... שגם לא לא נותנת בכלל לגלגל להסתובב אחורה.
ושאלונת - האם בכלל ניתן להשיג קסטה של 6 גלגלי שיניים? ניתן לשים קסטה של 7 הילוכים במקום 7?
תודה.
תודה.. אבל כבר החלפתי לבד את השרשרת כי היא היתה דפוקה וכעת היא סבבה והגלגל מסתובב קדימה חלק.. - לכן אני חושב שזו הקסטה... שגם לא לא נותנת בכלל לגלגל להסתובב אחורה.
ושאלונת - האם בכלל ניתן להשיג קסטה של 6 גלגלי שיניים? ניתן לשים קסטה של 7 הילוכים במקום 7?
תודה.
תודה.. אבל כבר החלפתי לבד את השרשרת כי היא היתה דפוקה וכעת היא סבבה והגלגל מסתובב קדימה חלק.. - לכן אני חושב שזו הקסטה... שגם לא לא נותנת בכלל לגלגל להסתובב אחורה.
ושאלונת - האם בכלל ניתן להשיג קסטה של 6 גלגלי שיניים? ניתן לשים קסטה של 7 הילוכים במקום 7?
תודה.
הלן צריך את עזרתכם אחרי בערך 10 דקות נסיעה קצרה. הצג נכבה וגם המנוע... מכבה ומדליק את הסוללה והאופניים מחזיקות עד דקה גג ונכבות שוב.
לאחר כמה שעות ללא שימוש באופניים שוב ניתן לנסוע בערך 10 דקות עד שהתקלה חוזרת.
הייתי במעבדת אופניים הסברתי לו את התקלה ומה שהוא עשה פתח את הבטרייה וראה נתיך שרוף הוא החליף אותו וטען שזה יפתור את הבעיה.
הבעיה נותרה כמו שהיא למישהו יש מושג מה זה יכול להיות? אעריך מאוד דגם V48 BIGBOY 2020 20A
שלום. יש שני סיבות עיקריות לתופעה שאתה מציין. סיבה אחת, היא מגעים רופפים בתחתית הסוללה, והסיבה השניה היא סוללה שסיימה את "חייה", ואף על פי שהיא טעונה, היא פורקת לאחר מספר דקות. ישנם עוד סיבות, אך אלו העיקריות ורצוי לבדוק אותם תחילה.
אני רוצה עוד מהירות לאופניים. האם אפשרי להוסיף עוד הילוכים לאופניים?
האם התהליך עצמו מורכב ויקר ודורש החלפת הרבה חלקים או שפשוט מוסיפים עוד גלגל שיניים וזה כל הסיפור?
תדוה.
אריק שלום. כאשר רוצים לשנות יחסי העברה באופניים על מנת לקבל מהירות סופית גבוהה יותר, ניתן לבצע זאת בשני אופניים.החלפת גלגלים מונעים(קסטה), או החלפת גלגל מניע(על הקרנק). השיטה הנפוצה היא האחרונה, שכן ע"י החלפת הגג"ש המניע לאחר, בעל מספר גדול יותר של שיניים, נקבל בסופו של עניין מהירות סופית גבוהה יותר.שינוי זה הינו הזול והמשתלם יותר. ברם, אם האופניים שלך מצוידים ביותר מגלגל מניע אחד, צריך לבדוק שהמעביר הקדמי אכן בנוי לבצע את פעולת מעבר השרשרת בצורה חלקה. במקרים כאלו ובהעדר רקע טכני, רצוי לבצע את השינוי בחנות אופניים מקצועית.
שלום,
אני רוצה להתחיל לרכב איזה תקופה בשביל הספורט (גיל 29) ואני רוצה לקנות אופניים עד מחיר 2500 כדי לראות אם הספורט הזה זורם לי,
אני מתלבט האם לקנות אופניים חדשות או אופניים יד 2.
רוכב אחד אמר לי שאופניים חדשים במחירים האלו לא יספקו לי הנאה שזה יהפוך לתחביב אשמח לדעתכם.
דן שלום בפורום זה נדון בעבר הנושא של "אופני כניסה".אני מציע שתגלול לשיחות קודמות בעניין ואני מניח שתמצא תשובות מספקות הן בקניית אופניים חדשים או יד 2, והן לגבי רכישת אופני כניסה עד 2500 שקלים. במידה ויהיו לך שאלות נוספות, אשמח להיות לעזר.
מה עדיף TREK 6300 (יד שניה)
או
2020 Marin Ella Valley 27.5 (חדש)
או
Jamis Durango A2 2021 (חדש)
?
אם יש המלצות לדגמים אחרים בסדר גודל עד 2500 גם מצויין
דן שלום. כאשר הינך מבקש חוות דעת על דגמים מסוימים, עליך לצרף את המפרט הטכני שלהם ורצוי עם תג מחיר.אין אני בקי מתוך זיכרון איזה איבזור קיים בדגם כזה או אחר, וכן בדגמים יד 2 שלא תמיד נמכרים עם איבזור מקורי של היצרן.
TREK 6300 (יד 2)
צמיגים 26" כפתור נעילת בולם קדמי על הכידון 27 הילוכים. מעצורי דיסק מערכת לחץ שמן בולם 10 סמ
Jamis Durango A2 2021 (חדש)
אופני ההרים "29, שילדת אלומיניום 6061
בולם 100 מ"מ ובלמי דיסק הידראולים
מערכות שימאנו 2X8 וגלגלים ALEX חישוק כפול
2020 Marin Bobcat 3 29 (חדש)
שילדת אלומיניום SERIES 2 עם חיווט פנימי והכנה למוט אוכף הידראולי
בולם 120 מ"מ ומערכות הילוכים שימאנו מתקדמות
מגיע בגלגל 27.5 או 29
מקווה שזה מספיק מפורט אני די חדש בזה.
כמובן שאשמח להצעה לדגמים (הרים זנב קשיח) עד מחיר 2500.
תודה.
דן שלום. מבין שלושת הדגמים הייתי מתמקד דווקא בשניים האחרונים וזאת מכיוון שאופניים בקוטר גלגלים 26" נמצאים בעדיפות אחרונה בקרב רוכבי השטח.אופניים בקוטר 27.5" ו 29", נמצאים עבירים יותר ועקב כך גם סחירים יותר(ביקוש). בנוסף, למחיר של אופניים מיד 2 רצוי להוסיף מחיר עבור בדיקה שלפני קנייה וזאת כדי להבטיח את עצמך מהוצאות גדולות שלא נלקחו בחשבון עקב חוסר ידע טכני.הjamis נראים מספקים מאוד לצרכיך וזאת במידה ואתה מתכוון לרכוב שטח קל.אם חשבת בעתיד לעבור לשטח טכני יותר הmarin "יגהצו" טוב יותר עם בולם של 120 מ"מ. שוב, אני מציע לעיין בשאלות ותשובות קודמות, שם תוכל למצוא באופן מפורט מענה כמעט זהה לשאלותיך.
יש לי אופני עיר בהם תנוחת הישיבה על האופניים נוחה וזקופה. אני מעונייין לקנות אופניים לריכבה בשטח אבל שמתי לב שבאופני הרים הכידון יותר נמוך ותנוחת הישבה נראית פחות נוחה וזקופה.
אני לא מבין למה מייצרים את האופני הרים פחות נוחים?
האם זה משהו שניתן לשנות באופניים? איך אפשר לשנות?
רונן שלום. אכן, באופני שטח התנוחה הנפוצה היא בין 30 ל 60 מעלות ולא בכדי.אופני שטח בנויים בגיאומטריית שילדה שונה(תנוחת "ריצה"), וזאת כדי לאפשר לעלות עליות ולשליטה טובה יותר על הכידון והגלגל הקדמי.במידה ואנחנו עולים עלייה או ירידה( ללא אופניים), תנוחת הגוף נרכנת קדימה באופן טבעי.אם נרצה לעלות עלייה תלולה, לא נוכל לעשות זאת בגוו זקוף.פה טמונה התשובה לגבי גיאומטריות של אופניים.אופניים תחרותיים יהיו בגיאומטריה המאפשרת רכינה של 30 מעלות, אופני שטח טכניים יאפשרו תנוחת רכיבה של 45 וגם 60 מעלות.כאשר אנחנו רצים, אנחנו רוכנים קדימה וכאשר הולכים, התנוחה הינה זקופה.אופני עיר משמשים לרוב לתנועה נינוחה וזקופה ואשר משמשת גם להסתכלות מעל לגובה התנועה(מכוניות וכו'). ניתן לשנות את גאומטריית האופניים, אך דבר זה אינו רצוי.לכל סוג אופניים יש ייעוד משלו ושינוי קיצוני יפגום ברכיבה ולפעמים גם בבטיחות. עצתי לך היא לבחון דגם כזה או אחר שייתן לך מענה גם לסגנון וגם לתנוחה. כמו כן, לכל דבר צריך זמן הסתגלות, וכמובן שרכיבת שטח הינה שונה מרכיבה עירונית, אך לאחר הסתגלות, הינה מהנה ביותר.
שתי שאלות:
1) אם יש אופני עיר בעלי תנוחת ישיבה זקופה מדי - אז בעיר עם הרבה עליות זה דווקא לא יהיה נוח ועדיף אופניים עם ישיבה קצת פחות זקופה?
2) אם אני מעוניין לרכוש אופניים שמתאימים לרכיבת שטח לא מאוד מאתגרת או טכנית. וגם שתהיה לי תנוחת רכיבה יחסית נוחה בשביל רכיבה בתוך העיר. לאיזו קטגוריה של אופניים כדאי לי לכוון? תוכל בבקשה להנחות אותי?
תודה לך גיל.
רונן שלום. אכן, אופני עיר עם תנוחת רכיבה זקופה(90 מעלות), יהיו מאתגרים יותר בעליות. לשאלתך השניה, אני מניח שאופני שבילים יהיו המתאימים לך ביותר. השילדה והצמיגים מיועדים לשבילים לבנים(קק"ל לדוגמא)ותתנוחת הרכיבה היא של 60 מעלות בערך. בהצלחה.
יש מגוון רמות של הילוכי אופניים ברמות מחיר משתנות. מה ההבדל וההיתרונות בין מערכת הילוכים יקרה לבין מערכת זולה? במה זה בא לידי ביטוי?
תודה.
ירדה לי העוצמה בסוללה של האופניים משמעותית. ממה נובע? כיצד ניתן לתקן? מה המחירים של התיקון? תודה
נתנאל שלום. ירידה בעוצמת הסוללה נובעת מבלאי של תאים שחדלו לתפקד, או מתפקדים חלקית.לכל סוללה יש מספר טעינות מוגבל , כאשר כל טעינה "מפחיתה" למעשה, את הקיבולת של הסוללה ועקב כך את אורך ה"חיים" שלה. לגבי עלויות תיקון או החלפת סוללה, עליך ליצור קשר עם חנות שמתמחה בתחום ולקבל הצעת מחיר.
גלגל אחורי שבור לא מוצא איפה לתקן
שלום וברכה,
האם מישהו שמע על אופני מגלן?
הבנתי שזו חברה גרמנית.
לא הצלחתי למצוא פרטים באינטרנט.
אשמח לקבל קצת פירוט על רמת החברה, אם מישהו מכיר..
תודה רבה.
שלום,המעביר הילוכים הקידמי שלי לא מעביר להילוך השלישי כשאני נוסע. משום מה כשאני לא על על האופניים אז זה עובר בקלות,יש דרך לטפל בזה? תודה רבה.
אורי שלום. לשאלתך האם ניתן לטפל בבעיה התשובה היא כן. כאשר אתה מדווש יש לחץ גדול יותר על השרשרת ובעקבות כך, המעביר הקדמי צריך ל"התאמץ" יותר על מנת להעלות הילוכים.מכיוון שההילוך השלישי עובר בקלות כאשר אתה לא מדווש(אלא מסובב את הקרנק ללא עומס), תיתכן תקלה של כבל הילוכים רפוי, בורג הגבלת מעביר סגור מדי, מעביר לא ממורכז, מפרקי מעביר קדמי שחוקים עם חופש גדול, המעביר אינו בגובה המתאים ולפעמים גם גלגל שיניים שחוק ואינו "עוזר" לשרשרת להשתלב בזמן עומס וכו'. נסה את מה שביכולתך לבצע ובמידה ואינך איש טכני, פנה למכנאופן באיזור מגוריך.
הי אני לגמרי חדש בתחום. קיבלתי זוג אופני הרים משומשות. צריך לטפל בבלם האחורי שלא עוצר. שימונו xt הידראולי. רוצה לבצע מילוי נוזל בלמים וניקוז אוויר. השאלה איפה בארץ קונים נוזל בלמים מתאים?
מישהו מכיר רדאר לאופניים senovo d100? מצד אחד הוא לא זול מצד שני הוא חצי מחיר מהרדאר של גרמין. קיבלתי המלצה טובה מחבר ואשמח לשמוע עוד חוות דעת.
היי יש לי באופניים 3 הילוכים קדמיים (44t-32t-22t) ומאחורה יש לי 10 הילוכים (11tעד 32t) ברצוני להפוך הקידמי פלטה אחת אז כמה שיניים צריך להיות באחד קידמי וכמה שיניים צריך להיות באחורי כמה הכי נמוך וכמה הכי גבוה ? כדי שזה יהיה מכוון היטב ומתאים כמו באופניים שמייצגים קיום
יאיר שלום. כאשר מבצעים מעבר מ 3 פלטות קדמיות לפלטה אחת, יש להבין שנשארים עם 10 הילוכים במקום 30 הילוכים. עכשיו, אתה יכול להישאר עם פלטה קדמית של 32 שיניים ובמידה וההילוך העשירי "קל" מדי לעבור ל34 שיניים.ברם, ההילוך הראשון יהיה בעל יחס ההעברה שמקשה על עליות. תוכל להגדיל את הקסטה האחורית לטווח של לדוגמא 11-36, או 11-40.בנקודה זו צריך לדעת האם המעביר האחורי "תומך" בקסטה מוגדלת.במידה ולא, תצטרך להחליפו באחר. אין מדע מדוייק לגבי המרות של הילוכים, וצריך לבחון היטב איזה סוג רוכב אתה, ואיזה 10 הילוכים יהיו הטובים ביותר לסוג הרכיבות שלך. בדוק את עצמך ברכיבה על הפלטה האמצעית בלבד, בכל עשרת ההילוכים , וציין לעצמך האם יש לך צורך בהילוכים למהירות, או או יותר הילוכי כוח(קרי עליות).אחר כך תוכל לתאר תמונה מדוייקת יותר לגבי עשרת ההילוכים ה"נבחרים" שלך.
קודם כל אני רוצה להגיד תודה על המהירות שבה ענית שאלה נוספת אם נניח אני מעדיף שיהיה לי קל בעליות וגם יוכל להנות מקצת מהירות כמה שיניים עדיף לי מקדימה וכמה שיניים הכי גדול עדיף לי מאחורה תודה רבה מראש גיל
קודם כל אני רוצה להגיד תודה על המהירות שבה ענית שאלה נוספת אם נניח אני מעדיף שיהיה לי קל בעליות וגם יוכל להנות מקצת מהירות כמה שיניים עדיף לי מקדימה וכמה שיניים הכי גדול עדיף לי מאחורה תודה רבה מראש גיל
היי יש לי באופניים 3 הילוכים קדמיים (44t-32t-22t) ומאחורה יש לי 10 הילוכים (11tעד 32t) ברצוני להפוך הקידמי פלטה אחת אז כמה שיניים צריך להיות באחד קידמי וכמה שיניים צריך להיות באחורי כמה הכי נמוך וכמה הכי גבוה ? כדי שזה יהיה מכוון היטב ומתאים כמו באופניים שמייצגים קיום
אנחנו עובדים עם חנויות אופניים האמינות והמקצועיות בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר
|
|
שם מלא: | |
טלפון: | |
אימייל: | |
יישוב: | |
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד! | |
|